Bagażnik rowerowy thule w świecie aktywności fizycznej
Aktywne spędzanie czasu wolnego postrzegane jest przez państwo jako ważny czynnik kształtowania się zdrowia, jako wartościowa forma rozrywki, oraz potencjalny czynnik rozwoju dziedzin gospodarki związanym pośrednio ze sportem. Ma to również odniesienie, jeżeli chodzi o bagażnik rowerowy thule.
Jak wynika z badań Światowej Organizacji Zdrowia w 2002 r., w społeczności dorosłych jedynie 7% Polaków deklaruje systematyczną aktywność fizyczną, 33% czyni to raz w tygodniu, 12% rzadziej, ale przynajmniej raz w miesiącu, natomiast reszta sporadycznie bierze udział w jakichkolwiek zajęciach fizycznych. Badania wskazują na pogorszający się poziom wydolności oraz sprawności fizycznej dzieci i młodzieży. Coraz więcej osób w tym aspekcie korzysta także z bagażnik rowerowy thule na hak czy, a niekiedy nawet bagażnik rowerowy thule na klapę.
Aktywność fizyczna osób w Polsce jest poniżej średniej unijnej oraz poniżej średniej wielu rozwiniętych państw UE. Poza przyzwyczajeniami ludzi, na ten stan rzeczy wpływ ma także niewielka dostępność ośrodków sportowych oraz ich zły stan. Niestety nadal większość stowarzyszeń oraz klubów sportowych prowadzi swoją działalność w trudnych warunkach organizacyjnych i materialnych. Jednym z priorytetów Ministerstwa Sportu jest zmniejszenie dystansu, jaki dzieli Polskę od krajów Unii w liczbie ośrodków sportowo-rekreacyjnych. Szczególnie problem ten dotyczy stadionów piłkarskich, pełnowymiarowych basenów, oraz ogólnodostępnych obiektów rekreacyjnych. Zakłada się także wyrównanie wieloletnich zaniedbań w małych miastach oraz na wsi. Warto jest jednak postawić na bagażnik rowerowy thule.
Od roku 2004 obserwuje się zbieżność w rozwoju sektora turystycznego Polski z EU-25. Nie tylko wzrasta liczba osób odwiedzających nasz kraj oraz rosną wydatki na ten cel, ale także polskie przedsiębiorstwa dostosowują się do wymagań rynku, zwiększając krajową bazę noclegową. Konwergencji tej sprzyja także fakt malejącego odsetka turystów w krajach Unii. Program opracowany przez Komisję ma na celu zmianę tego trendu oraz zachęcenie osób do podróżowania przez poprawę jakości transportu, pracy, czy stworzenie nowych atrakcyjnych miejsc oraz wzrost konkurencyjności. Stąd w Polsce także zachodzi potrzeba dalszych, zwiększonych inwestycji w tym sektorze w celu utrzymania wzrostowego trendu nakierowanego na bagażnik rowerowy thule. W 2008 r. poziom aktywności fizycznej społeczeństwa w Polsce był wciąż niższy, a sport mniej popularny niż w Europie. Po części jest to spowodowane przyzwyczajeniami ludzi, z drugiej zaś strony wpływ na to ma słabo rozwinięta baza ośrodków sportowych w naszym kraju. Niestety z powodu braku danych nie jest możliwym ocenienie zbieżności zmian w aktywności fizycznej społeczeństwa w Polsce i Unii. Prawdą jest, że prognozowane trendy rozwojowe w naszym kraju w zakresie realizacji wzrostu aktywności fizycznej ludzi oraz dostępności ośrodków są zbieżne z obserwowanymi celami Unii Europejskiej.